onsdag 25 mars 2009

Vem fan har snott min Vespapremiär?

Äntligen den 25 mars, och dags för Vespapremiär. Men när termometern visas -10 grader, då tycker inte ens jag det är roligt att köra Vespa. Och tur var väl kanske det, för i morse skulle jag lämna bilen på verkstad. Det har hänt något med framdörren på förarsidan, den går inte att öppna varken innifrån eller utifrån. Det innebär att man måste gå in på högersidan och sedan åla sig över till förarsidan. Det skulle dom fixa på verkstaden idag. Av något skäl hade dock verkstaden klantat till det hela, för när jag ringde på eftermiddagen (för att de inte ringt upp som de lovat) berättade "Tobbe" att min bil stod inne i verkstaden med motorhuven öppen och dörren nedmonterad, och reparatören hade gått hem för dagen. (OBServera att vi snackar nu märkesverkstad.) Ingen idé att försöka hämta den bilen. Och hur skulle jag då komma till IOGT-NTO-mötet i kväll. Köra Vespa? Näe, dels var det fortfarande alldeles för kallt, och dels hade dom, trots mina enträgna uppmaningar här i bloggen inte sopat gatorna rena från snö och grus. Så nu är den allvarliga frågan, när blir det Vespapremiär????

Inga kommentarer: