måndag 23 mars 2009

Folk är inte kloka i huvudet!

Har just slutat titta på Hundchoachen på TV, och jag måste säga att människor upphör alldrig att förvåna mig. Sista inslaget i programmet handlade om en labrador och en pudel där respektive ägare var livrädda att släppa ihop hundarna för dom trodde att labben skulle bita ihjäl pudeln. Det tog mig ungefär 1 sekund av tittande på hundarna när dom gick i koppel på samma väg, och 1 sekund av tankeverksamhet för att inse att det enda problemet som fanns var ägarnas fullständiga okunskap om hur hundar funkar ihop. Det fanns fan inga aggresioner mellan hundarna, och ingen rädsla heller. Det syntes direkt på hundarna. Däremot nästan skakade hundägarna av rädsla när Hundchoachen släppte ihop hundarna första gången. Då njöt jag, elak som jag är.

Inga kommentarer: