tisdag 24 mars 2009

Hundjävel!

I natt klockan 4 vaknade jag av att någon jävel läste nyheter och väderprogonos. Det var inte frun, för hon sov, det konstaterade jag raskt. Det var TV:n. Och den var avstängd när vi la oss igår kväll, det vet jag säkert. När jag gick upp för att stänga av, var det inte speciellt svårt att räkna ut vad som hänt. Fjärrkontrollen till TV:n låg i soffan, och soffan betraktar Ia som sin Bia-bädd i kollosalformat. Hon hade naturligtvis trampat på den när hon gick ner från soffan och gick och la sig någon annanstans. Och hur bestraffar man sådana tilltag? Kastar man ut hunden i trädgården så hon får sova där resten av natten. Nix. Jag är mycket elakare än så. Jag avkrävde extra mycket lagottomys innan jag gick till jobbet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kunde du vara så elak som stängde av tv:n igen? Om Ia nu satt på den så måste det berott på att hon ville se nyheterna och vädret. Du vet fint väder = lång promenad.
Jag tycker det var duktigt gjort av Ia att kunna starta tv:n. Hur många hundar kan det egentligen? Jag kan bara byta kanal.

Hundblues sa...

Salma, jag tvivlar på att Ia ville se på nyheter och väder. Hon låg nämligen i sin Bia-bädd och från den ser man inte TV:n. Möjligen ville hon lyssna.

För övrigt, Ia kan inte bara slå på TV:n, hon är även sjutusanjävlig på att ändra vreden på spisen, så rätt vad det är så stormkokar risgrynsgröten, och hur kul är det?