fredag 13 mars 2009

Dagboksblad fredag 13 mars 2009

Eftersom jag hade ansvaret för fredagsfikat på jobbet, tog jag bilen till jobbet så att jag enkelt kunde medföra nödvändig utrustning för att göra semlor. Tar man bilen till jobbet är man inte lika pressad att komma i väg en viss tid, och följdaktligen kom jag iväg något senare än tidigare i veckan. Hur som helst, semlorna var uppskattade (ja, vad annat var att vänta?). Och min vana trogen hade jag extra svårt att slita mig från jobben en fredagseftermiddag. Inte så att jag stannade extra länge, men jag kom inte hem tidigare än normalt. (Normalt betyder att jag tar 10 över fem-bussen.) När jag kommit hem åkte vi och fredagshandlade, och därefter hem för att käka middag. Det var inga barn hemma för dom var och tittade på generalrepetitionen av melodifestivalen. (Därför vet jag vem som kommer vinna i morgon, för naturligtvis repeterade man både omröstning och prisutdelning. Och det kan jag säga, fel låt kommer vinna.) Det drog raskt ihop sig till Så ska det låta, som även om det inte är några kanonartister som medverkar, ändå är TV-veckans höjdpunkt. I och för sig, Clas Malmberg tycker jag är väldigt bra, men Marie Picasso kändes som en plastdocka.

Fika, hundpromenad, lite gitarrspelande och så vips har det blivit läggdags.

Inga kommentarer: