söndag 15 mars 2009

Dagboksblad söndag 15 mars 2009

Söndag, men utan morgonfika. Ingen bra start på dagen. Orsaken till det uteblivna fikat var tidig uppstigning. Och orsaken ill tidig uppstigning var att vi skulle bevittna Helena och Toscas premiärtävling i freestyle. Dagen till ära hade jag också dammat av min videokamera så jag kunde filma deras program. Så det gjortde jag. Filmen är skickat till Helena så det är upp till henne att publicera den på sin blogg. Tyvärr var vi tvungna att åka från tävlingen innan den var slut, så resultatet SMS:ades till oss, och gissa om jag blev glad när jag fick höra att dom kommit på plats 10. Grattis!!

Efter freestyle-äventyret begav jag mig iväg på helgens andra årsmöte. Denna gång inom IOGT-NTO. Det årsmötet förflöt betydligt lugnare än gårdagens. Sedan hem och laga och äta mat, och därefter redigera filmen till Helena. Redigeringsövningen började inte speciellt bra. Det program jag använde sist jag höll på med film visade sig inte fungera längre. Rackarns tur att jag hade Adobe Premiere Elements på andra datorn, och det programmet var dessutom mycket bättre än Pinacle studio 10. När filmenn var klar var det dags att baka ut de bröd jag satt degen till alldeles innan jag lagade middagen, och sedan var det dags för Beck. Nu är det dags att börja jobba lite. Jag ska förbereda mig för ett seminarium i morgon som handlar om Change Management. Det lär nog ta några timmar, så jag kommer väl vara lagom mör i morgon.

Inga kommentarer: