söndag 29 mars 2009

Dagboksblad söndag 29 mars 2009

I morse var det jag som fick masa mig upp och koka morgonkaffe. Under hela kaffekokarproceduren ligger Ia helt orörlig i soffan och sover. Men så fort jag börjar gå uppför trappan vaknar hon för att följa med upp och få fika. Snacka om att sova selektivt.

Efter frukost och morgonpromenad begav jag mig så småningom iväg hem till en arbetskamrat, tillika gitarrspelare och Bluesintresserad. Han ville provspela min nya elgitarr och förstärkaren, jag ville prova hans grejer, och så skulle vi jamma lite, för att kanske senare i vår gå upp på Stampens eller Wirströms Bluesjam. Dessvärre tog det lite längre tid än väntat (det skulle i och för sig kunna ha tagit precis hur lång tid som helst, men någon gång måste man ju bryta upp) och jag fick bråttom hem att laga middag. Efter middagen vidtog hundvård, mer hundpromenad och vips var det dags för söndagsmys framför TV:n. Dessvärre sänder dom ju inga fler Beckfilmer p TV4, så vi valde James Bond i stället. Fast jag tycker fortfarande att Roger Moore är den enda som kan göra James Bond rättvisa. Dessutom var det mycket mindre våld i tidiga James Bondfilmer. Nu är filmen slut och klockan är jävligt mycket

Inga kommentarer: