fredag 27 mars 2009

Dagboksblad fredag 27 mars 2009

Fortfarande är det kallt och definitivt inte Vespaväder. Dessutom skulle jag hämta bilen på verkstaden på vägen hem från jobbet. På något konstigt sätt förflöt även denna arbetsdag utan några längre longörer. Full fart med andra ord. Och dom ringde från verkstaden och sa att bilen var klar att hämta, så jag tog den vägen hem. Eftersom dom hade hållit på i tre dagar drog dom av 12oo spänn på fakturan. Det kan ju tyckas var helt OK, men när jag hade varit inne på Coop Forum på vägen hem och skulle låsa upp bilen, tyckte jag inte att avdraget var stort nog. Det visade sig nämligen att förardörren inte gick att öppna. Klåpare!!!! Jag fick åla mig in via passagerarsidan igen, och på vägen hem ringde jag verkstaden och klagade. Ny verkstadstid på onsdag.

När jag kom hem käkade vi middag och sedan var jag ungefär lika trött som förra veckan, så jag somnade direkt i soffan. När det drog ihop sig till Lets dance gick jag ner till datorn och gitarren. I pausen i Lets Dance började vi titta på inspelningen av kvällens Så ska det låta. Och nu är det omröstning och då föredrar jag dator framför TV. Sedan ska vi se klart på Så ska det låta och så borde man väl gå och lägga sig i anständig tid.

Inga kommentarer: