söndag 22 mars 2009

Dagboksblad söndag 22 mars 2009

Lite segare i morse än i går morse, men bortemot 10 kom vi iväg på hundpromenad. Och fan flög i oss, eller frun i alla fall. Hon tyckte vi kunde gå en extra sväng idag, en sväng förbi en herrgård som ligger väldigt fint och där det finns kafé. Tråkigt nog hade vi inga pengar med oss, så fika där kunde vi inte göra. Men promenera kunde vi, och det gjorde vi i över 2 och en halv timme. När vi kom hem var vi definitivt förtjänta av våfflor (det är ju snart våffeldagen). Sedan satte jag en deg och så begav vi oss iväg till ett köpcentrum för att försöka hitta skjortor till mig. Jag har ju försökt tidigare utan att hitta några jag vill ha, så jag var beredd på att sänka kraven denna gång, men tro´t eller ej, helt plötsligt hittade vi både en och två färgglada skjortor, så nu är jag två skjortor rikare. Och i morgon ska jag köpa den tredje, som inte fanns i rätt storlek i dag. En jävligt grön slips blev det också.

Väl hemma bakade jag ut bröden, satte en ny det och lagade middag. Lite klippning av hunden blev det också innan det var dags att baka ut bröden. Och så lät jag dem, som tidigare sagts, jäsa för länge innan jag slängde in dem i ugnen. Kvällen avrundades med Beck. Eller snarare kommer att avrundas, för just nu är det bara halvtidspaus i filmen. Jag ska koka lite te och smaka på bröden till andra halvlek av Beck. Och sedan är det läggdags. (Efter en Beck-film heter det Beck-svart.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att något man vill ha i en klädaffär är ungefär lika svårt, som att vinna på Lotto, typ. Grattis till ditt inköp. Hoppas du köpte dig en lott samtidigt.

Hundblues sa...

Nix ingen lott. Jag har redan en lott. En LagOTTo