torsdag 19 mars 2009

Dagboksblad torsdag 19 mars 2009

Så hade det äntligen blivit dags för fotokursen. (som jag väl skrivit om tidigare. Jag har alltså anmält mig till en kurs i porträttfotografering.) Efter en rent förjävlig dag på jobbet (andra dan den här veckan jag inte hinner käka lunch utan för nöja mig med nödmat från restaurang Gula Måsen.

Fotokursen jag gick förra året var ju inte så lyckad eftersom jag tyckte att kunskapsnivån hos de andra deltagarna var lägre än min och framför allt lägre än vad som stipulerades i kursbeskrivningen. Det visade sig dock att denna kurs var mycket bättre bemannad. Det var bara en tjej, runt 20 år, som berättade att hon ville bli fotograf. Hon kunde ingenting sa hon. Samtidigit med denna kurs går hon en grundkurs. Hon hade varit intresserad av foto i två månader ungefär. Hmmmmmm. Läraren var rätt skön. Knappt 30 år, Dr Martens-kängor och stort spretigt rödfärgat hår. Vi ägnade kvällen åt att prata om porträttfotografering och titta på en hel del bilder. Detta kommer blir bra.

När jag kommit hem var det bara att packa upp datorn och börja förbereda fredagens möten. Nu är klockan 11 och jag har säkert 2 timmar kvar att arbeta. Och så upp klockan 6.

Inga kommentarer: