måndag 2 mars 2009

Dagboksblad måndag 2 mars 2009

Så var vi åter igång med arbetsvecka igen. Tidigt som fan stod jag och väntade på bussen i morse. Bra att vara tidigt på jobbet, jag hade en hel del att göra som går mycket fortare om man får arbeta i fred. Och så blev det. Men trots detta kom jag inte från jobbet förrän efter sex nu i kväll. Det var en massa saker som pockade på uppmärksamhet, och eftersom det dessutom var intressanta och roliga saker var det extra svårt att slita sig.

När jag kom hem hade alla andra redan käkat middag, så det blev till att slafsa i sig köttfärssås alldeles ensam. Sedan körde jag äldsta dottern till basketträningen samtidigt som frun promenerade hund. Vi hann bägge lagom hem till Cesar Milan, som vi tittade på och förundrades både över vissa hundägare och hans i vårt tycke ibland mycket märkliga metoder. Sedan skulle basketspelande dotter hämtas, och så har hon behövt hjälp med analys av dikter av Dan Andersson. Nu ska jag spela lite gitarr innan jag går och lägger mig, ty även morgondagen kommer bjuda på en hel del intressanta utmaningar, och då gäller det att vara utvilad

Inga kommentarer: