torsdag 9 april 2009

Dagboksblad torsdag 9 april 2009

Dag före helgdag, halvdag? Nix, inte på mitt jobb. I alla fall inte officiellt. Men bortemot halvtre drog jag igång Vespan för hemfärd. Hemkommen begav vi oss genast iväg på bilbesiktning. Vi skulle besiktiga en Saab 9-5 2,3t BioPower och en VW Passat Variant TSI 200. Besiktningen föll ut så att vi kunde konstatera att bägge bilarna hade sina fördelar, och fan vet egentligen vilken bil man vill ha.

Sedan åkte vi och handlade, åkte hem och lagade mat samt åt upp den. Medan jag sov middag röjde frun i köket, och sedan blev det hundpromenad. Kvällen därefter har ägnats åt att sitta framför datorn, baka en äpplepaj, sätta en bröddeg, fika och titta på Animal planet. Nu ska jag baka ut bröden och sedan mecka lite med bilder. Och i morgon är det fika på sängen igen. Hurra!

5 kommentarer:

Helena o Tosca sa...

Halvdag före helgdag? Nej, inte på mitt jobb heller. Lyckades jobba över 2½ timme till och med.
Trevlig påsk!

salma&mia sa...

Vi vill bara önska er en GLAD PÅSK!

Hundblues sa...

Helena, det är ju riktigt. Brandkåren, veterinärerna och vi är de som inte har halvdag.

Mia, glad påsk till er också.

Karin & Fixa sa...

Vi kommer gärna på en fika på påskdagen !!!!

Hundblues sa...

Ni är så välkomna.