lördag 4 april 2009

Dagboksblad lördag 4 april 2009

Idag var det återigen årsmötesdags med IOGT-NTO-distriktet. Och som vanligt på ett alldeles förträffligt Vespaavstånd. Men dessvärre passade det inte att åka Vespa, för på vägen hem ville mina barn åka med. Dom är ju medlemmar i UNF och dom hade distriktsårsmöte samma dag och på samma plats som IOGT-NTO. (Däremot startade de lite senare.) Jag måste säga att jag är lite stolt över att kunna säga till mina IOGT-NTO-kamrater: "Titta där kommer ju mina barn." Det är ju inte alla IOGT-NTO:are som lyckats aktivera sina barn i rörelsen. För att ytterligare spä på den känslan kunde jag till och med konstatera att vi hade tre generationer på distriktsmötet idag, eftersom även min far var där. Det är ganska mäktigt.

När vi kommit hem bortemot halv åtta, vidtog egentligen bara TV-soffande. Så småningom vidtog scones-bakande och vi kunde njuta av te och nybakade scones. I övrigt sov jag både till en Miss Marple-film och animal planet.

Inga kommentarer: