onsdag 22 april 2009

Dagboksblad onsdag 22 april 2009

En var annan-onsdag. Alltså en onsdag att åka till Göteborg på. Som vanligt hämtade taxin mig klockan 6, och bortemot halv nio började mötet. Turligt nog var inte eftermiddagen fullbokad, så strax efter två begav sig jag och vår sekreterare oss i väg till båten som tog oss till Rosenlund. Sedan visade jag henne den klassiska promenaden. Kungsgatan till Västra hamngatan, där tar man höger och så fikar man på Le Pain Francais. Därefter går man vidare till Södra Larmgatan bort till Viktoriapassagen. Där går man igenom, och fortsätter sedan bort mot Kungsportsplatsen på Vallgatan. Därefter svänger man vänster in på Östra hamngatan och går den bort till Kyrkogatan. Där tar man höger, och strax är man framme vid Bar Centro. Eftersom vår sekreterare är italienska, slinker vi naturligtvis in där och tar en espresso. Sedan fortsätter vi Kyrkogatan bort till Fredsgatan, där vi tar vänster. Och sedan går man in på Mauritz kaffe och köper ett kilo gammal java. Därefter tar man sig valfri väg till centralstationen och tar en taxi till Landvetter, och så flyger man hem.



Hemmavid väntar middagen, och sedan måste jag bege mig hem till mina föräldrar. (Hem och hem förresten, dom bor ju mestadels på landet, så frågan är vad som är "hem".) Jag måste låna en bok med kåserier av Dan Andersson. Min egen bok hittar jag inte, och jag behöver den inför det program jag ska hålla nästa vecka på IOGT-NTO med titeln Svarta Ballader och glada berättelser. Svarta Ballader är ju namnet på en av Dan Anderssons diktsamlingar, och de glada berättelserna är just de kåserier han skrev under sin tid på Ny Tid i Göteborg.

När boken var hämtad var det dags för hundpromenad, och så småningom har de nu blivit läggdags.

Inga kommentarer: