måndag 13 april 2009

Dagboksblad måndag 13 april 2009

En lång och stärkande sovmorgon inledde påskens sista lediga dag. Efter hundpromenaden påbörjades ett sedan länge planerat trädgåds- och hundprojekt; att sätta upp ett staket kring uteplatsen så att även den kan inbegripas i den i övrigt inhägnade trädgården. Staketuppsättning och liknande saker tillhör inte det som jag varken är speciellt road av eller duktig att göra. Trots dessa förutsättningar lyckades jag få upp ett staket som sitter någorlunda fast, är någorlunda jämnhögt, är någorlunda rakt och lutar inte allför mycket åt olika håll. Dock hann jag inte hela staketet, den svåraste delen återstår. Samtidigt med staketuppsättningen bakade jag bröd. Frun ägnade sig åt att klippa ner vildvin och kaprifol från en gammal pergola som också finns på uteplatsen. Pergolan måste renoveras, den föll sönder när frun började dra i vildvinet. (Tack för det, nu är ytterligare en helg räddad.)

Till middagsgäst kom svärmor, medförande lite rester från påskmiddagen, framför allt Jansson och omelett. Vi som inte är allför stora anhängare av Janssons frestelse käkade glasmästarkyckling, men det blev utan glasbitar denna gång. Vad jag vet. Sedan bakade jag mer bröd, och framåt kvällen blev det dags att titta på Cecar Millan igen. Nu är jag tvungen tt jobba en stund för att förbereda morgondagens och onsdagens strategiarbete i vår ledningsgrupp.
Och sen är det sovdags.

Inga kommentarer: