torsdag 2 april 2009

Dagboksblad torsdag 2 april 2009

Så har jag åter hämtat bilen från verkstaden. Och visst funkar låset. Än så länge.

Har varit på fotokurs i kväll igen. Samma upplägg som förra veckan, dels fotograferande i studio med modell och dels frifotografering. I studion var uppdraget att ljussätta och fotografera en filmregissör. Och frifotograferingen idag innebar att med hjälp av ljussättning och i viss mån val av plats gestalta en kock och en florist. (Karin hur fan gestaltar man en florist? Är det med en lagotto i vardera handen?)

På vägen hem konstaterade jag det som jag haft på känn under många år. När jag parkerade bilen på parkeringsplatsen utanför huset visade termometern 4,5 grader. När jag passerade det öppna fältet 1,5 km från oss visade den 6,5 grader. 2 km tidigare i betongförorten visade den 9 grader. Inne i stan visade termometern 13 grader. Snacka om temperaturskillnad på en biltur på 25 minuter.

Inga kommentarer: