torsdag 16 april 2009

Dagboksblad torsdag 16 april 2009

Sista kurstillfället på fotokursen. Och inte fick jag ta bilen heller. HURRA, jag fick åka Vespa till stan. Intressant och lärorikt att diskutera porträttbilder, men frågan är om jag fått valuta för de tusenlappar kursen kostade. Det vete fan. Men kul har det varit.

När jag kommit hem blev jag tvungen att hjälpa till att kamma tovor på Ia, för hon ska hem till Lotta för nedklippning i morgon. Medan vi står där och kammar som bäst börjar det pipa på ett lite konstigt sätt. Vad kan det vara? Jag klämmer Ia på magen, men det piper inte. Men lite senare piper det igen. Då klämmer jag frun på magen, men hon blev bara förbannad och hotade mig med saxen (med min frisyr, hur mycket bryr jag mig?) Småningom fick jag ett SMS från vår larmoperatör, där det stod att jag hade batterifel i en givare. Morsning, och hur fan byter man batteri utan att larmet går? Jo, man ringer larmoperatören och ber om hjälp. Han berättar och jag springer runt och knappar på larmcentralen, skruvar isär en rörelsedetektor, byter batteri och knappar mer på larmcentralen och så vips är det fixat. Nu är det läggdags.

Inga kommentarer: