onsdag 1 april 2009

Dagboksblad onsdag 1 april 2009

1 april och fortfarande ingen Vespapremiär. KATASTROF!! Idag hindrades premiären av att jag återigen var tvungen att lämna in bilen på verkstaden för att det skulle fixa felet med vänster framdörr, som inte går att öppna. Eftersom dom höll på tre dagar förra veckan utan att lyckas hade dom fixat fram en lånebil till mig idag. En VW Caddy. Fan jag kände mig som en rörmokare i den bilen. Dessutom var den så hög så den gick knappt in i garaget på jobbet. Och bara för att muntra upp mig ringer dom från verkstaden på eftermiddagen och påstår att felet ligger i "styrdonet", som förutom centrallåset även styr fönsterhissarna. Det kostade närmare 6000 att byta, men eftersom jag redan betalt en massa pengar för byte av lås förra veckan och det inte hjälpte, drar dom av det jag redan betalt, och sålunda kostar det inte mer än 3500. Men jag får bilen först i morgon, så det blev till att åka rörmokarbil hem från jobbet också. Kvällen har ägnats åt hundpromenad, och sedan att försöka få ordning på virusprogrammet på datorn. Det var ingen lätt sak, men nu är det fixat.

När jag kom hem från hundpromenaden överfölls jag av en oemotståndlig lust att baka något till fikat, så det blev en mjuk pepparkaka, som vi just inmundigat till kaffet. Strax är det väl läggdags.

Inga kommentarer: