lördag 18 april 2009

Dagboksblad lördag 18 april 2009

Så var det en lördag med ordensaktiviteter igen. Lite tråkigt när det finns en hel del saker att göra hemma. Men å andra sidan var det inte vilka ordensaktiviteter som helst. Jag var kallad till reception i nionde graden. (De flesta moderna ordenssällskap har som syfte att göra sina medlemmar till bättre människor (enligt någon given grundsyn), och många ordenssällskap använder sig av ett gradsystem av rent pedagogiska skäl. Det kan liknas vid grundskolan; man tar ett steg i taget och börjar i ettan och slutar i nian.) Eftersom bilen behövdes hemma tog jag Vespan. På vägen in till ordensmötet stannade jag till vid Scandinavian Photo och köpte en kamera till ordenssällskapet. Den ska vi ha för att fotografera alla medlemmar och besökare på våra möten.

Sedan var det dags för ordensmötet och därpå efterföljande måltid. Sedan begav jag mig hemåt, och när jag kommit hem, efter en stunds resonerande, bokade vi bord på en italiensk restaurnag. Så småningom åkte vi dit och käkade en god middag. När vi kom hem igen blev det TV-soffan och filmen Walk the Line. Yngsta dottern ska göra något slags specialarbete i skolan om Johnny Cash, så hon behövde se filmen av rent studiemässiga skäl. Det var en jävligt lång film, och nu är det sovdags.

Inga kommentarer: