måndag 20 april 2009

Dagboksblad söndag 19 april 2009

Morgonfika, frukost och hundpromenad. Finns det något skäl att dagen skulle börjat på annat sätt? Knappast. Efter promenaden begav vi oss i väg till bilhandlaren för att be honom ta fram en offert på en ny bil. Det blev en SAAB 9-5 2,3t Vector Griffin med något jävla sportpaket. Och äntligen får jag en bil med taklucka. Vad jag nu ska med det till. Men jag kunde inte låta bli att beställa det, och det påverkarn inte förmånsvärdet speciellt mycket. Skinnklädsel och 200 jävla Harman-Kardon-watt i stereon. Leveranstid; 6-8 veckor efter beställning. Beställningen görs av jobbet utifrån den offert vi fick, så nu gäller det att Roger på jobbet får iväg beställningen till SAAB snarast möjligt.

När vi var klara med bilen åkte vi till Bauhaus för att köpa lite saker till staketet som jag håller på med, och sedan åkte vi och handlade middagsmat och annat nödvändigt.

Väl hemma började jag bygga staket och frun började med middagen. Dessvärre kom jag inte speciellt långt med staketet, för jag behövde fler saker från Bauhaus. I stället gick jag in och slutförde middagen. Efter middagen bakade jag en blåbärskaka. Den fikade vi upp lite senare, och efter en liten stund framför datorn med förberedelser inför morgondagens möten, är det nu dags att lägga sig.

Inga kommentarer: