måndag 20 april 2009

Dagboksblad måndag 20 april 2009

Det känns lite konstigt att skriva sina dagboksanteckningar redan så här dags, men jag sitter ju framför datorn nu, och det kommer jag inte att göra sen, men jag vet vad som händer sen, så varför inte skriva nu då?

Dagens viktigaste händelse; jag har skickat offert samt underskrivet nyttjandeavtal och ytterligare någon blankett till Roger på jobbet, som nu har att beställa min bil av SAAB. Jag hoppas han får tummen ur ryggslutet snart och fixar det.

I övrigt har arbetsdagen bjudit på en löneförhandling och en facklig intervju med en ny tilltänkt chef. Och så naturligtvis nöjet att få köra Vespa till och från jobbet.

Till middag serverades det potatis- och purjolökssoppa och pannkakor, trots att det inte var torsdag. Det gick bra i alla fall kan jag meddela. Sedan promenerade vi hund. Men tror någon att jag får titta på Cesar Milan i kväll? I helvete, det är ju inför Eurovision song contest på TV, och det är tydligen viktigare. Därför sitter jag här framför datorn och skriver en massa oviktigheter. Strax ska jag jobba lite, och sedan blir det fika. Därefter kanske man kan få titta på hundchoachen, och sen inspelningen av Cesar Milan. Och sedan borde man gå och lägga sig.

3 kommentarer:

Helena o Tosca sa...

Det ska bli fint väder i helgen säger de. Så kanske en liten tur till Norrtälje finns på schemat?

Yvonne och Galotterna sa...

Oj, då jag missade visst Cecar Millan i går.

Vilken tur att det gick att äta soppa och pankisar en måndag. Det hade ju varit försmädligt på pannkakorna annars. Pankisar är fantastiskt gott och oftas hoppar jag över soppan och går lös på pannkisarna direkt.

Hundblues sa...

Helena, vi har inte tänkt klart ännu. Vi hör av oss i så fall.

Yvonne, jag äter nästan aldrig soppan, men denna soppa var en egengjord variant (alltså inte pulver eller burk) och då är soppa rätt gott.