måndag 6 april 2009

Dagboksblad måndag 6 april 2009

Andra dagen jag kunde åka Vespa till jobbet. Lika skönt som i fredags. Kläder som hänger i garderoben en längre tid, till exempel över vintern (inklusive julmat och semlesäsong) har ju en tendens att krympa. Men faktum är att mina MC-byxor faktiskt har blivit lite större. Men bara lite. Verkar vara en bra garderob dom hängde i. Jag ska hänga in min drygt 20 gamla bröllopskosym där också så ska vi se om inte den också kan bli så stor så jag kan använda den igen.

Direkt efter middagen gick vi en ordentlig hundpromenad, och äntligen kunde man känna den där vårkvällskänslan som är så underbar. Det var varmt och skönt ute, och alla man mötte såg glada ut. Och Ia var glad. Hon drog inte alls mycket i kopplet. (I stället gick hon tätt intill mig och tiggde godis i en hel timme, men hellre det än att hon drar i kopplet i en hel timme.) När vi kom hem var det dags att göra fika och sjunka ner i TV-soffan framför Cesar Milan och sedan Hundcoachen. Det bästa i kvällens program var hundcoachen som jobbade lite med hundar i ett hundspann. Man fick se när hundarna i spannet drog iväg, och som vi alltid säger, det är underbart att se hundar arbeta med det dom är till för. (Draghundar ska dra, och lagotto ska inte dra, utan leta tryffel!)

Nu borde man egentligen lägga sig så man får sova sina behövliga 7 timmar, vilket man normalt inte hinner med. Vi får se om det går, eller om jag fastnar, antingen framför datorn, framför TV:n eller med en bok i handen.

3 kommentarer:

Helena o Tosca sa...

Hur kan man berätta för lagotto att de inte ska dra då? ;)

Hundblues sa...

Hur man gör för att en lagotto inte ska dra? Fråga Cesar Milan. Sätt ett tunnt halsband långt upp på huvudet på hunden där den är extra känslig. Utstråla så jävla mycket dominans du kan och ryck hårt i kopplet när hunden inte gör som du vill. Då har du strax en lydig hund.

Eller också kan du stoppa fickorna fulla med godis, och leka godisautomat. Det fungerar det också. Delvis. Ibland.

Yvonne och Galotterna sa...

Vill önska er en Glad Påsk!!