måndag 4 augusti 2008

Nu är det gjort

Jag har lämnat mina gamla Vespor och hämtat hem den nya, en Vespa 300 GTS Super. När jag köpte min första vespa tyckte jag den gick som en gud. När jag köpte den andra tyckte jag den gick ännu mer som en gud. Och när jag nu köpt min tredje, ja det är som att nå nirvan. Fan vad skön den var att köra. När jag hämtade den varnade Börje på VespaService (var annars köper man sina Vespor) mig för att framförvarande fordon skulle närma sig mig väldigt snabbt. Den varningen var befogad. Det var hur lätt som helst att hänga av alla jävla BMW och Audi när det blev grönt. Klart att det inte kan jämföras med en 1100cc Suzuki, men för att vara en Vespa var det läckert. På förekommen anledning (lilla mamma) vill jag bara säga att jag valde att inte köra 70-vägen, utan 50- och 30-vägen hem, för att jag dels var ovan och dels för att det regnade vilket ger sämre sikt och lite halare väg.

Tyvärr har det regnat hela kvällen så jag har inte kunnat vara ute och köra.

Bilden stulen lånad från Vespas hemsida

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilken skönhet!
Det suger lite här i mc-tarmen och jag är inne på att det är en vespa jag vill ha när jag blir återfallsknutta.

Kör försiktigt!

Hundblues sa...

Visst är hon läcker. Klart du ska ha en Vespa. Visst ska jag köra försiktigt. Om jag ville köra ihjäl mig finns det mycket mer effektiva maskiner för det.

Anonym sa...

Tjusig! Du frå väl ta en sväng förbi oss någon dag för att säga hej

Hundblues sa...

Hannah, låt mig säga såhär. Tanken slog mig redan igår, jag började fundera på hur jag skulle hinna göra det, men sen kom jag på att ni inte var hemma. Men om ni löser det problemet ska nog jag lösa problemet med tiden.

Anonym sa...

Nu är vi hemma tills på torsdag

Hundblues sa...

Jag förstår det. Kan dock bli svårt att hinna innan dess, men ni bor väl kvar, och jag har kvar Vespan även efter helgen.