torsdag 28 augusti 2008

Dagboksblad 28 augusti 2008

Bakdag igen. Yngsta dotterns klass ska åka på klassresa om någon vecka, men dom behöver samla in lite mer pengar först. Det ska dom göra genom att sälja bullar vid stationen i vår by. Och föräldrarna förväntas baka. Eller kanske är det tänkt att barnen ska baka. Jag vet inte. Men jag vet att jag är bäst på att baka i vår familj, och jag vet att om någon annan skulle försöka skulle jag bara lägga mig i så mycket så att jag skulle få baka själv i alla fall. Därför har jag i kväll bakat bullar. Dom blir ju jävligt goda. Tycker jag. Jag har också promenerat hund, fikat med nybakade bullar samt kammat hunden. Hon har nämligen blivit schamponerad igen, och då måste man passa på att kamma. Kul tycker jag, men inte Ia.

Nu har bullarna kallnat så jag kan paketera dem och sedan är det läggdags.

Inga kommentarer: