lördag 16 augusti 2008

Dagboksblad 16 augusti 2008

Som sagt, idag har vi konfererat. Och det känns fortfarande konstigt att vara i Mölnlycket utan att bo hemma hos släkten. (Fast släkten kanske tycker det är en bra lösning.) Strax före middag var dagens arbete slut, och jag passade då på att rusa upp till min kusin med familj som just idag håller på att flytta in i ett hus alldeles här i närheten. När jag såg huset i somras var det ett ruckel. Nu var det ett fullt beboeligt hus, troligen tack vare min farbrors semester (han har åtgärdat det värsta). Det kommer att bli ett underbart fint hur när det är klart, det är jag helt övertygad om.

Efter middag var det rundvandring på Wendelsberg, sedan samkväm och så dags att slagga in.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gissade att det var just det du skulle göra i Mly, annars hade du väl hört av dig, hoppas jag.

Hundblues sa...

Lita på att jag hade hört av mig annars. Som sagt, det har känts väldigt konstigt att vara där utan att egentligen göra något av det man brukar göra. Och höra av sig till er är snart en "brukar"-företeelse.

Anonym sa...

Det låter bra.