tisdag 26 augusti 2008

Dagboksblad 26 augusti 2008

Tidig morgon och sen kväll. Jag steg upp tidigt som fan för att köra Ia till dagis eftersom jag ville ha bilen i eftermiddags. Klockan sex hade vi möte i ordenssällskapet inne i den kungliga hufvudstaden. Efter detta möte hade jag och äldsta dottern bestämt att vi skulle gå på Stampen och lyssna på det eminenta bandet Jump 4 Joy, eftersom hon också ändå var i stan. Innan vi drog från ordensmötet frågade jag min kamrat pastorn om han ville följa med. Självklart ville han det, så idag var första gången jag gått på krogen med en uniformerad pastor som sällskap. Och det tog ju inte många minuter innan en av stamgästerna kom fram och frågade vad fan pastorn gjorde där. Han kanske inte uttryckte sig så, men det var det han menade. Fem minuter senare var denne stamgäst och min vän pastorn djupt inbegripna i ett samtal om motorcyklar i allmänhet och Honda CBX-modeller i synnerhet. Bägge två körde eller kör en sådan hoj. Jag tror han stamgästen blev lite paff över hur samtalet utvecklade sig. Det var bra musk, och god stämning på Stampen (som oftast) och som sagt lite häftigt att gå på krogen tillsammans med en 60-årig pastor.

Nu har vi kommit hem och det känns som om det är dags att nanna kudden.

Inga kommentarer: