torsdag 7 augusti 2008

Dagboksblad 7 augusti 2008

Dagen började på ett underbart vis. Frun hade åkt till dagis med Ia och jag kom så småningom upp ur sängen. När jag tittar in i arbetsrummet får jag se en massa små aluminiumfoliebitar på golvet. Det är alldeles uppenbart vad som hänt. Ia har kommit över en hopknölad bit aluminiumfolie och sedan försökt räta ut den. Folien hade legat kring smörgåsar, så sannolikheten att hon hade käkat upp en massa folie bedömde jag vara ganska liten. Dock kunde ju hon av misstag fått i sig någon bit. Samtalet till veterinären gav vid handen att det nog inte är så farligt (hennes egen hund hade käkat folie tidigare), men lite sparris skulle väl inte skada, samt standardkommentaren; håll uppsikt på henne, och beter hon sig onormalt får ni höra av er igen. Vi informerade dagis om detta. Hela kvällen uppförde Ia sig normalt, dvs protesterade högljut när vi kammade pälsen på henne. Men framåt 10 gick hon upp och la sig i biabädden, vilket hon inte brukar göra. Fast när vi lockade med godissök kom hon på en gång igen. Det enda som var lite onormalt var att hon inte gjorde nr 2, vilket hon brukar. Men jag brukar säga att så länge hon inte försöker utan att lyckas finns det ingen större anledning till oro. Nu ligger hon i alla fall och sover, och allt verkrar bra.

Inga kommentarer: