lördag 30 augusti 2008

Dagboksblad 30 augusti 2008

Dagen började mysigt med en morgonfika på sängen. Efter frukosten åkte jag till stan för att köpa en present till det födelsedagsbarn vi hade att uppvakta senare på dagen. Presenten blev fantasilöst nog praliner från NK. Det köper vi ofta som present. NK:s praliner är bland de bästa i stan, och dessutom är de inte speciellt dyra. Jämfört med andra. Jag gjorde mig ingen större brådska varken till eller från NK, det var skönt och trevligt att promenera genom staden.

När jag kommit hem och vi käkat någon slags lunch gick vi ut i skogen för att Ia skulle få leta kantareller. Ifall vi inte skulle hitta några tog vi med oss egna som Ia fick leta efter. Det går ganska bra, men den dumma hunder tar alltid kantarellen i munnen. Hon släpper den strax, men hon måste hålla den i munnen först. Vete fan hur vi ska bli av med det beteendet.

Såsmåningom åkte vi på 50-årskalas. Det var en trevlig tillställning. Lite tråkigt att alla kände alla utom vi som inte kände någon. Men så är det. När vi kom hem gick vi en hundpromenad. Nu har vi druckit te och ätit rostat bröd, så nu kan man sova.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Går det att gömma kantarellen lite mer, under en pinne eller dyl. Så Ia får ta lite tid på sig att få fram den så ni hinner bromsa "ta-i-munnen" beteendet?

Anonym sa...

mm chokladpraliner...

Hundblues sa...

Helena det är en tanke. Ska nog prova den nästa gång.

Hannah, gissa om jag köpte några praliner till oss också eller om jag köpte några praliner till oss också.