onsdag 13 augusti 2008

Dagboksblad 13 augusti 2008

En underbar dag på jobbet. Jag har tagit flera kloka beslut, fått en massa svårigheter gjorda och haft flera bra samtal med folk.

I morgon ska vi ha grillfest i villaägarföreningen. Eftersom jag sitter med i styrelsen har jag varit med och planerat festen. (Vi har bland annat planerat för uppehållsväder.) När vi satt förra veckan och funderade på vad vi skulle bjuda på till kaffet var det någon som sa: Delicatokartong från ÖB blir enkelt och bra. Jag höll på explodera när jag hörde det. Enkelt, javisst, men bra? I HELVETE ATT DELICATO ÄR BRA!!!! Bara för att jävlas erbjöd jag mig att baka bullar och en småkaka, och då lovade vår granne att baka sockerkaka. Därför satte jag en bulldeg efter middagen samt bakade kokosdrömmar. Nu står bullarna och jäser, och ska strax bakas av. Sedan blir det kaffe och nybakad bulle. Jag måste ju kontrollera att bullarna går att äta. Likaså måste jag provsmaka kakorna. Har vi tur blir det både bullar och kakor kvar som kan tas med till Norrköping/Nyköping i helgen. (Hannah, vad har ni med till Dannmark?)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Delicato´s cocosbollar ÄR bra. Särskilt på SBK där det inte finns så mycket annat att välja på, förutom mazarin från samma ställe.

Vi har ju ingen P hos oss, som kan förgylla fikat med lite hembakt.

Anonym sa...

Delicato är helt ok. Vi brukar smaska såna på jobbet!

Hundblues sa...

Jaha, där fick jag äta upp min sågning av Delicato. Yvonne, jag kan hålla med dig. I brist på bättre duger Delicato. I alla fall så länge jag slipper dammsugarna. Men ska jag äta onyttigheter äter jag hellre riktigt goda än bara halvgoda onyttigheter. Helena, vi käkar skorpor på jobbet, jag vet inte om det är så mycket bättre.

Anonym sa...

ingenting.

ulrika sa...

Delicato är bra men man äter det så sällan... Vi har fruktkorg och det är gott och en snäll chef som går på stans bästa konditori ibland och köper godsaker, ett tips till La Famihlia om han vill få med sig personalen. Gott fika då blir man lättmedgörlig.....

Hundblues sa...

Hannah, stackars er.
Ulrika, jag känner till knepet. Jag vet precis hur lättmedgörlig jag blir efter en god fika. Jag ska prova det i samband med att jag ska meddela de nya lönerna. (Löneökningarna i år blir löjligt små, till och med under inflationen.)