fredag 15 augusti 2008

Dagboksblad 15 augusti 2008

Idag skulle min farfar fyllt 98 år. Det firar jag genom att åka till Mölnlycke (där han verkade under hela sitt vuxna liv). Det hade jag i och för sig gjort även om han inte hade fyllt år, eftersom jag åker hit för att delta på en konferens inom vårt ordenssällskap. Vi håller konferensen på Wendelsbergs folkhögskola som ligger i Mölnlycke. Det känns väldigt konstigt att åka hit och inte bo hos sina släktingar. Nästan lite tråkigt, eftersom det alltid är så trevligt att träffa dem.

Vi åkte i förmiddags, och kom fram lagom till kvällsmaten, klockan fem. Efter presentation av skolan, käkade vi kvällsmat och hade sedan ett konferenspass, och därefter åkte jag och några andra in till Göteborg och köpte korv på Heden. Därefter var det i princip läggdags.

Inga kommentarer: