tisdag 5 augusti 2008

Dagboksblad 5 augusti 2008

Fan det regnade ju i morse, och det var progonstiserat regn hela dagen. Inge kul att köra Vespa i. Jag fick ta bilen om jag lovade att lämna och hämta hund, så det gjorde jag. När jag hämtat hunden hämtade jag barn och sedan fru och så åkte vi till mina föräldrars sommarställe för att vattna blommor. Dom är nämligen på semester. När vi kom dit var det kallt(12 grader), regningt och fuktigt. Det var läge att tända en brasa i kaminen, vilket vi gjorde. Sedan lagade jag mat, och medan jag diskade och vattnade blommor, gick barn ner till poolen för att bada. Jag hävdade bestämt att det inte går att bada när det är 12 grader i luften, men dom insisterad. I synnerhet den yngsta. Och hon badade också. Sedan var det järnet hem till Morden i Midsomer. Vi missade början, men det ordnade sig. Och sedan är det läggdags.

6 kommentarer:

Anonym sa...

inte helt oväntat så missade jag slutet..

Hundblues sa...

Det har väl aldrig hänt förr ;)

Anonym sa...

TACK !
Idag ung samma väder som igår. Vi har varit i Bullarebygden och fikat, köpt antikt porslin och åkte sen till Saltö. Vattnet var kallt och det blåste så vi badade bara fötterna och åt "mellis".
Lilla mamma

Hundblues sa...

Runt Bullaren kan det också vara fint, även om man saknar hur Skagerack tränger dit med blåa kilar, och strida strömmar klara som kristall.
Och lummig lövlund står med björk och pilar
och ask och ek vid ladugård och stall.


Fan, jag vill också vara i Bohuslän

Anonym sa...

Bohuslän är fint. Speciellt fint i norra bohuslän, tycker jag, som gärna och ofta vistas i trakterna kring Fjällbacka.

Fast det var inte det jag tänkte säga egentligen, utan att jag faktiskt har lyckats med konstycket att inte se ett enda mord i Misomer. Hur har det gått till?

Hundblues sa...

"Det är en solig morgon, i norra Bohuslän", som det står i visan. Mina favorittrakter ligger lite längre söderut, kring Smögen eller så.

Hur man inte kan se ett enda mord i Midsomer är för mig en gåta. "Hajjar noll asså"