fredag 29 augusti 2008

Dagboksblad 29 augusti 2008

"Om kvällen får den late brått", men jag hävdar bestämt att det inte alls är skälet till att min arbetsdag varit förjävlig. Och det är inte heller skälet till att jag säkert måste jobba en del i helgen. Det är helt enkelt mycket nu. När jag äntligen kom hem från jobbet tänkte vi åka till IOGT-NTO-föreningen som arrangerar grillkvällar hela sommaren (ja, enligt deras definition är det fortfarande sommar. Idag, men inte nästa vecka.) men eftersom frun hade ont i huvudet stannade hon hemma. Jag åkte dit, bl a för att träffa min far och en annan tempelbroder för att prata lite ordensarbete. När jag kom hem gick vi ut på hundpromenad. Nu har vi åter kommit hem, och jag ska strax koka lite te och så kan vi äta en smörgås.
Ia står i soffan bredvid frun och skäller henne i örat hör jag. Det betyder att Ia har tråkigt och vill att det ska hända något. Men hon för föga respons på sin önskan. Det är ju fredagskväll för fanken, då ska man halvsova i soffan hela kvällen.

Inga kommentarer: