lördag 23 augusti 2008

Dagboksblad 23 augusti 2008

Tidigt i morse ringde klockan, och jag masade mig upp och kokade morgonkaffe. Tanken med den tidiga klockringningen var nog att vi skulle stiga upp då, men så blev det inte. Det var skönare att ligga kvar efter morgonkaffet. När jag väl fått fötterna i tofflorna och käkat frukost var det bara att gå ut till bilen och byta till reservhjulet. Senaste gången jag bytte hjul själv på bilen höll jag på att få hela bilhelvetet på knäna. Det var 13 år sedan, så jag var väl inte så himla sugen på ett däckbyte, men eftersom varenda jävla däckverkstad i hela Storstockholm är stängda på lördagar hade jag inget val. Nåväl, det gick som skitbra, och sedan vidtog operation städning hemma. Framemot eftermiddagen åkte vi till Stora Skuggan för att träffa Hannah, Joakim och Tristan för en promenad. Därefter åkte vi hem till dem och käkade en fantastisk blåbärspaj. Efter en stunds mycket trevlig samvaro åkte vi hem för att förbereda middagen, som Joakim, Tristan och Hannah skulle ansluta till lite senare.

Nu har vi ätit middag tillsammans, umgåtts och somliga har sjungit SingStar vi har haft en fantastisk kväll. Vad kan man mer begära?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en trevlig dag! De är alltid lika roligt att umgås med er.

Hundblues sa...

Va´ bra att ni hade det trevligt. Men det bästa av allt är att det är ömsesidigt. Vi hade det minst lika trevligt. Snacka om winn-winn-situation.

Anonym sa...

Blåbärspaj..mums...

Hemlagad mat...mums...

Hundblues sa...

Jo du Yvonne, så är det att bo i Stockholm. Någon slags kompensation ska vi väl ha för att vi försöker stå ut här.