onsdag 30 december 2009

I did it!

Jag har bakat wienerbröd. Och dom blev faktiskt ätbara. Yngsta dottern har tjatat i flera år om att vi ska baka wienerbröd. Jag har väl inte sagt nej, men hela tiden känt att jag inte har någon lust. Jag har nämligen ingen lust att göra sånt som jag inte kan. Och har man inte bakat wienerbröd tidigare så kan man ju inte. Men i morse tänkte jag attvafan, och så satte vi igång. Det blev 32 stycken, och dom håller sig inge vidare. Så det gäller att trycka i sig så många som möjligt innan de blir oätliga. Och det går alldeles utmärkt. Jag har redan käkat 5 stycken.

4 kommentarer:

Karin sa...

Kan inte tänka mig annat än dina wienerbröd blev kanon !!!

Vill önska er ett
GOTT NYTT ÅR !!!!!

Många kramar från oss till er

Hundblues sa...

Karin, sånt ska man inte ta för givet när jag inte gjort det förut. Men det gick ju bra. Vi har ju också gått in för specialkost såhär till jul. Vi kör HCHF. Fast med tanke på att jag kavlade in 300 gram smör i degen är nog wienerbröd att betrakta som LCHF i alla fall.

Gott nytt år till er också.

Helena o Tosca sa...

Och jag har gjort muffins. Det blev inte helt fel, men muffins är å andra sidan svårt att misslyckas med upptäckte jag.
Flera sådana bakomgångar ska det bli!

Hundblues sa...

Muffins är också gott, men jag lovar, det går att misslyckas med dem också. Fast även jag brukar lyckas. Vad jag däremot går helt bet på är sockerkaka. Jag lyckas aldrig med det.

Om du får några muffins över som måste ätas upp är det bara att ringa, så rycker vi ut till undsättning