lördag 19 december 2009

Dagboksblad lördag 19 december 2009

Tidigt som fan rusade jag upp och gjorde morgonkaffe. Men det hjälpte inte. Jag kom inte iväg till stan speciellt tidigt i alla fall. Jag hade en del julkapps- och andra ärenden att göra i stan. Ofta när jag ska göra ärenden i stan brukar jag parkera bilen någonstans runt Tegnerlunden. Där går det ofta att hitta parkeringsplats. Och ofta vandrar man då Drottninggatan ner mot stan.

Man kan säga att det snöade. Efter flera timmars springande i affärer, och dessutom ett besök på Sibyllans Kaffe- och Tehandel åkte jag hemåt.

Väl hemkommen blev det en hundpromenad och sedan dags att laga middag. Samtidigt som jag lagade middag satte jag en deg till saffransbullar. Efter middagen roade vi oss med att frosta av frysen, baka bullar och baka ingefärskakor. Sedan var det fikadags, dags att baka av bullarna, och nu ska jag strax koka lite te och sedan är det läggdags.

Inga kommentarer: