tisdag 22 december 2009

Dagboksblad tisdag 22 december 2009

Vaknade tidigt som attan, och rusade upp och käkade frukost. Sedan begav vi oss ut på hundpromenad och vi satte kurs mot golfbanan. Det visade sig vara ett klokt val. Medan solen letade sig upp ovanför horisonten, och de första minutrarna när solen började lysa på golfbanan var det ett underbart ljus. Blir lätt banalt när man visar bilder på det, men det var verkligen fint.





Sedan gick vi hem, och åkte strax därefter för att handla. En hund på dagis hade fått löss, så vi hade blivit rekomenderade att behandla Ia med Frontline. Vi begav oss till apoteket för att köpa det, och då passade jag samtidigt på att i möjligaste mån säkra framtida äpplepajer. Det finns en sorts äpplepaj jag brukar baka, med gelé ovanpå. För att göra denna gelé behöver man pektin. Och det enda pektin som går att använda är apotekets. När jag skulle köpa nytt för en tid sedan berättade dom att apoteket ska sluta sälja det och dom kunde inte få in något mer. Men idag frågade jag, och dom hade en burk kvar, och dom lovadet att dom kunde ta hem fler åt mig, så jag beställde fem burkar. Så då ska jag väl ha så jag klarar mig i några år framöver. Sedan gick vi och julhandlade.

När vi kom hem försökte jag komma på hur man sätter fast lastbågarna på bilen. Jag lyckades, så när de satt på plats åkte vi för att köpa julgran. Sedan åter hem, och så började julstöket i köket. Resultatet av dagens julstök är uppåkrakakor, hallontryffel, apelsintryffel och pepparkakor.

Kvällen rundade vi av med en "julfilm", Love actually, och nu är det fanimej läggdags.

3 kommentarer:

Lisa och Arwen sa...

åååh nej har ni också fått löss, jag som trodde att de skulle dö nu när det blivit kallt.
Var länge sen jag såg Ia, (kennelträffen, och då var hon nerklippt) men oj så söt hon är.

Julkramar

Hannah sa...

Vilka fina Ia-bilder eller ja fina bilder annars också..

Hundblues sa...

Nej Lisa. Vi har inte fått löss vad vi vet, det är en säkerhetsbehandling eftersom lössen fanns på andra hundar på dagis. Visst var det länge sedan ni såg Ia. Men kom ner till Stockholm så kan ni få se henne hur mycket som helst.

Hannah visst är det fina Ia-bilder. Och dom andra får du på köpet.