onsdag 16 december 2009

Dagboksblad onsdag 16 december 2009

Redan i går kväll började jag kontrollera luftfartsverkets hemsida för att i så god tid som möjligt identifiera eventuell försening eller inställt plan till Göteborg. Men varken i går kväll eller precis innan taxin kom var det någon försening indikerad. Och det visade sig att planet mycket riktigt gick i tid. Och inte nog med det, även planet hem gick i tid. Jag var färdig lite tidigare än planerat på jobbet och kunde därför kosta på mig en båttur över till Rosenlund och sedan promenera Kungsgatan ner mot Kungsportsplatsen. Typiskt göteborgskt vinterväder; kallt så inihelvete fast det inte alls är många minusgrader, och en jävla vind så man fryser ända in i märgen. Och justämningen infinner sig såklart direkt, det är ju såhär det känns dagarna före jul i Göteborg (om det inte är 8 grader varmt och regnar). När jag passerat Domkyrkan hör jag en trumpet löda på för fullt. Först ganska svagt, men ju närmre Östra Hamngatan jag kommer, desto starkare hör jag trumpeten. Och när jag är nästan framme hör och ser jag att han dessutom har hjälp av en dragspelare. Men det blir något paradoxalt över situationen när jag hör vad dom spelar. Dom spelar nämligen Viva Espana. Knäppgökar!

Väl hemma blir det middag, hundpromenad och sedan inte mycket mer.

Inga kommentarer: