söndag 13 december 2009

Dagboksblad söndag 13 december 2009

Dagen började inge vidare. Vaknade kvart i sju och hade feber, 37,3. Inte så konstigt egentligen, jag hade 38,3 när jag gick och la mig i går kväll. Man kan säga att jag inte mådde någe vidare varken i går kväll eller i morse. Hur som helst, jag masade mig upp och fixade luciafika. Sedan fikade vi och tittade på lucia på TV. Och sen gick jag och la mig igen. Detta elände gjorde att vi kom iväg senare än planerat till hundutställningen på Älvsjömässan. Men domaren var å andra sidan väldigt långsam, så vi kom lagom för att se Arwen bli placerad i juniorklassen. Grattis till Lisa och Arwen igen. (Naturligtvis skulle vi inte ställa Ia.) Det var verkligen roligt att träffa alla lagottobekanta igen. Vi har ju inte varit på utställning på hela året, så vissa var det väldigt länge sedan man träffade. Kul tycker jag.

När vi tittat på lagotto och freestyle och handlat lite var det dags att åka hemåt. Hemma fixade jag raskt middag och sedan bar det iväg till Templet (Tempel Riddare Orden) och det luciafirande som vi arrangerar. Detta luciafirande var naturligtvis öppet för "alla", dvs inte bara invigde bröder i orden. Luciatablån och den efterföljande underhållningen till fikat stod elever från Lilla Akademien för. Dom är överlag riktigt duktiga. Sen åkte vi hem, promenerade hund, drack glögg, och nu ska jag bara fixa till ett porträtt jag tagit av en ordensbroder och sedan skicka det till honom, innan jag går och lägger mig.

4 kommentarer:

Lisa sa...

Oj, hade du feber?? Det märktes då inte. Roligt var det att träffas igen, kanske blir det fler tillfällen nästa år, då tänker vi flänga runt lite mer. =)

Hundblues sa...

Njae, jag hade nog inte det. I och med att det var en reaktion på influensavaccineringen var det hela över ungefär när vi åkte iväg. Tror jag.

Jodå, jag räknar med att vi ses nästa år. Österbybruk i maj kanske?

Tessan sa...

Men så synd att jag missade dig! Ja det blev väldans stress iväg till boxerringen....viket vi inte behövt för det tog jätte långt tid innan hon gick in....

Må så gott!

Hundblues sa...

Tessan, vi försöker nästa gång, och i värsta fall -Jag vet var din brevlåda bor ;)