torsdag 7 april 2011

Dagboksblad torsdag 7 april 2011

Fan vad jag är trött. Det var som man säger full fart på jobbet hela dagen. Höjdpunkten var en anställningsintervju. Alltså det var inte jag som sökte jobb. Det var jag som söker en chef att ha under mig. Det roligaste av allt var att hade i princip alla rätt. Jag hade läst hennes CV och fått en bild av henne. Och den bilden visade sig stämma mycket väl. En mycket trevlig lunch med en arbetskamrat var inte heller helt fel, och eftermiddagen var fylld av spännande möten. Dessutom lyckades jag klämma in ett däckbyte på bilen strax före lunch. Mina framdäck var utslitna, så det var dags att få nya däck. Det är fan skrämmande. Jag har kört en och en halv säsong på de däcken, och de är redan slut. Hur fan kör jag? Tur att jag har förmånsbil, så nya däck ingår i förmånen. För dom var inte gratis kan jag säga. När jag kom hem efter jobbet var jag totalt slut. Satt framför datorn och pillade på lite bilder, satt och degade i TV-soffan, gick en kort hundpromenad i blåsten, och nu sitter jag här med en kopp te. Ska gå och lägga mig nu. Och jag har inte plockat fram jobbdatorn en enda gång denna kvällen, fantastiskt måste jag säga. Att jag kunnat hålla mig.

Inga kommentarer: