söndag 17 april 2011

Dagboksblad söndag 17 april 2011

Vaknade tidigt och fick morgonkaffet. Sedan lyssnade vi på Mannheimer och Tengby innan vi steg upp och käkade frukost. Därefter gick vi en hundpromenad runt Malmköping, och så hem igen för att dricka förmiddagskaffe. Efter en del läsande ansåg vi det bli dags att åka hemåt. Lite meck innan man kommer iväg är det. Tömma avloppsbehållaren, tömma ut kvarvarande vatten i tank och varmvattenberedare, stänga av gasolen, stänga av värmen i vagnen, dra ur elsladden, läsa av elmätaren, och så naturligtvis att packa ihop alla grejer. När vi kom hem käkade vi lite lunch, och så gick frun ut på hundpromenad medan jag funderade på talet som jag ska hålla på ordensmötet i morgon. När frun kommit hem åkte vi hem till min kusin, för att hjälpa henne lasta av hennes grejer som kommit med bil med hennes föräldrar från Göteborg. Dock började vi arbetet med att käka middag. På Taverna Esperia. Våra barn anslöt också. Efter en god middag åkte vi tillbaka till kusinens lägenhet, och på mindre än 20 minuter hade vi tömt släpet på grejer. Att flytta från 38 kvadratmeter till 24 kvadratmeter märks. Det blir jävligt mycket möbler och flyttkartonger som inte ens går in i lägenheten. När allt var tömt fikade vi med en vinbärspaj som medförts med möblerna från Göteborg. Det var trångt att sitta 7 personer på 7 stolar runt ett bord i ett rum som var överbelamrat med möbler och flyttkartonger. Men trevligt var det. Sedan åkte vi hem. Hemmavid började jag skriva på mitt ordenstal till i morgon och frun gick sista hundpromenaden. Nu är jag jävligt trött och tänker gå och lägga mig.

Inga kommentarer: