söndag 10 april 2011

Dagboksblad söndag 10 april 2011

Det blev sent igår kväll med bildredigeringen från IOGT-NTO:s distriktsmöte. Jag gick inte och la mig förrän bortemot två, och vaknade följdaktligen inte förrän strax före nio i morse. Det blev frukost, och sedan iväg till golfbanan. Det är ju lysande med sådana här vintrar. Vinterbanan öppnar till påsk och de övriga hålen runt 1 maj, enligt golfklubbens hemsida. Det betyder ytterligare några veckor med stora och fina ytor att springa på om man är lagotto. Efter hundpromenaden påbörjade jag en av dagens två huvudaktiviteter, att ansöka om organisationsnummer för Utposten. Mycket att fylla i, och en hel massa papper att leta upp, skriva på och skicka in. Sedan åt vi våfflor till lunch, och därefter åkte vi och handlade. Hemkommen efter handlingen påbörjade jag dagens andra stora uppgift, att från ett medlemsregister i excel skapa ett dokument i word som kan användas för att skriva ut adressetiketter. Jag höll på flera timmar utan att lyckas. Till sist blev jag förbannad och bestämde mig för att prova på en annan dator, bara utifall att.....och fan, då fungerade det. Fast jag inte gjorde något annorlunda. Bara en annan dator. Lysande. Efter middagen gjorde jag ingenting fram till att det blev dags för kvällsfika, och sedan gick vi på en hundpromenad. Nu ska jag gå och lägga mig med en kopp te, och läsa en god bok.

Inga kommentarer: