lördag 2 april 2011

Dagboksblad lördag 2 april 2011

Rusade upp hyfsat tidigt för en morgonfika, och sedan bar det av till golfbanan. Vädret var väl inte alldeles lysande. Molnigt och lite regn, det finns bättre väder. Men jag tror inte Ia hade så mycket emot vädret. Hon verkade väldigt nöjd. Som vanligt. Hemkomna käkade vi frukost och sedan bakade jag en kardemummakaka. Det är alltid bra att ha. Vidare satt jag vid datorn och jobbade en del. Under hundpromenaden hade jag gått och retat upp mig på den där jävla leverantören som helt plötsligt kan leverera, bara för att jag blir arg. Och så hade jag retat upp mig på vår inköpare och designchefer som inte gör något åt denna situationen; den är nämligen inte alls unik. Jag drog iväg några sura mejl och organiserade lite möten för att det ska hända något. Sedan blev suget för stort, jag var tvungen att åka till stan och fotografera. För ovanlighetens skull ställde jag inte bilen vid Tegnerlunden, vilket fick till följd att jag inte fick någon espresso på Primafila. Och det straffade sig. Det blev inga bra bilder från promenaden, jag vet inte vad som gick fel. Men vi Slussen hittade jag i alla fall följade glada människor. Sedan åkte jag hem. Jobbade en stund. Sov middag och blev sedan tvungen att åka och handla middag eftersom somliga i familjen inte var sugna på restaurangbesök (yngsta dottern är på väg att bli förkyld, och hade ingen lust att åka ut någonstans. Snäll som hon var sa hon att vi andra gärna fick åka ut om vi ville, men det ville vi såklart inte). Kvällen förlöpte delvis framför jobbdatorn och delvis framför spisen (bakade en kaka till kaffet) och delvis framför TV:n. Sen var det läggdags.

Inga kommentarer: