fredag 1 april 2011

Dagboksblad fredag 1 april 2011

Morgonpromenad med hunden igen. Fan, det regnade. Sedan till jobbet. Det blev inte mycket till jobba idag heller. En massa personal som störde mig hela dagen. Inge vidare, fan jag har 29 ansökningar till min chefstjänst att gå igenom. När ska jag göra det? Ikväll? Ja, så blev det. När vi sett klart på Så ska det låta satte jag mig framför datorn och gick igenom de flesta av de inkomna ansökningarna. Några ansökningar går bort direkt, några efter en genomläsning av deras CV, och så återstår ett mindre antal. Av dessa skulle flera gott kunna duga som chef. Om ingen av de andra i denna grupp fanns. Men nu är jag ju tvungen att välja. Det är fan inte lätt. Det blir magkänsla. Men vad säger man då till de som inte passade min magkänsla? "Det kändes inge bra i magen med dig, så du fick inte jobbet". Känns inte så seriöst, även om det faktiskt är det. Magkänslan är ju inget hokus pokus. Det är ju en undermedveten, men lika medtodisk och tillförlitlig bedömningsmetod som den medvetna man gör. Nu har jag emellertid 7 ansökningar kvar att välja bland. Resten ska jag göra nästa vecka. Nu är det godnatt. PS Leverantörsjäveln som nämndes i gårdagens inlägg lovar nu att leverera bägge grejerna i tid. KLÅPARE!!!!!!!

Inga kommentarer: