fredag 29 april 2011

Dagboksblad fredag 29 april 2011

Fredagar börjar nästan alltid med en MBL-förhandling, så även idag. Sedan lite kvartssamtal med några av mina anställda och så dags för lunch. Hade den stora förmånen att få käka lunch med en av mina arbetskamrater som utöver att vi jobbar på samma ställe också delar intresse för både Blues och foto. Det blev en lite längre lunch med mycket prat om både foto och annat viktigt.

Eftermiddagens höjdpunkt var såklart fredagsfikat, och sedan försökte jag febrilt komma från jobbet. Det lyckades jag inte med förrän strax efter halv fem ( och då var halvtrekaffet uppdrucket för länge sedan). Hemkommen körde jag och frun yngsta dottern till den kursgård hon ska tillbringa helgen på. Hon ska delta i något som kallas distriktsstyrelsesamling, och det är alla UNF-distriktsstyrelser i hela landet som träffas över helgen.

Efter att ha lämpat yngsta dottern satte vi kurs mot svärmors födelsedagskalas. På vägen köpte vi lite middag, som vi sedan spes hemma hos svärmor alldeles innan kalaset skulle börja.

Proppmätta på ost, kex, bullar, toscakaka och kladdkaka styrde vi 3 timmar senare färden hemåt. Ska nu bara dricka upp téet innan jag går och lägger mig.

4 kommentarer:

Helena o Tosca sa...

Mm, både Tosca- och kladdkaka.
Ska ni på nån utställning i sommar, Avesta tex? Börjar bli dags att bjuda er på middag och efterrätt snart tror jag, som ni gjorde med oss.

Hundblues sa...

Vet inte om det blir några fler utställningar. Det har vi inte talat om. Möjligen att vi besöker Österbybruk, men bara som besökare då alltså. En middag skulle inte sitta fel. Ska ni åka på någon utställning?

Helena o Tosca sa...

Funderar starkt på att prova ställa Tosca i Avesta.
Funderade ett tag på Österbybruk, men tror inte pälsen hinner komma i ordning till dess.

Hundblues sa...

Avesta är ju så långt bort. Om man bor i Stockholm. Men Österby borde ni komma till tycker jag. Men klart att det inte är så kul att ställa när inte pälsen är OK.