torsdag 14 april 2011

Dagboksblad torsdag 14 april 2011

Jag var så pass pigg i morse att jag kände att jag trots allt kunde gå till jobbet. I alla fall om jag tryckte i mig några alvedon, så det gjorde jag. Svårt att säga om det var matförgiftning eller maginfluensa, men jag intalade mig att det var matförgiftning. Hur skulle jag annars kunna gå till jobbet, för det var jag tvungen att göra. Jag vågade helt enkelt inte vara hemma, eftersom hela dagen var vikt åt två stycken seminarier och workshoppar med en massa chefer, och en av workshopparna skulle handa om Riskhantering, och den process för detta som jag tagit fram. Jag var livrädd att dom skulle besluta om förändringar på min process, och enligt min mening är det inger mer än jag som verkligen begriper vad riskhantering är. (Då kan man ju i och för sig fråga sig om min process är så bra när ingen förstår den, men det är ju inte mitt fel att jag är omgiven av idioter.) Det hela slutade lyckligt, de förändringar som skulle införas fick jag äran att göra. Hemkommen käkade jag middag med min kusin, som officiellt är inneboende hos oss, men rent praktiskt nästan alltid bor hos pojkvän inne i stan. Hon flyttade ju in hos oss för några månader sedan när hon var tvungen att flytta från Göteborg för att hon fått jobb i Stockholm. Nu har hon emellertid köpt sig en lägenhet i stan och kvällen ägnades åt att köra hennes grejer från oss till hennes nya lägenhet. Det var inte så mycket, det rymdes i bilen om vi fällde ner baksätet. Hemkommen fråän flyttbestyren satte jag mig lite framför datorn, och vips var klockan läggdags

Inga kommentarer: