lördag 9 april 2011

Dagboksblad lördag 9 april 2011

Steg upp tidigt som fan, bara för att åka till IOGT-NTO:s distriktsårsmöte på Tollare. På vägen släppte jag av fru och hund vid golfbanan. Årsmöte på Tollare är alltid roligt, och att träffa folk är också roligt. Jag har klarat mig igenom många årsmöten utan att bli vald till något nytt, men nu gick det inte längre. Denna gång blev jag invald i distriktsstyrelsen. Och det kände jag, det är ett mycket ärofyllt uppdrag. Och det är uppenbarligen några som tror att jag kan göra nytta, så nu gäller det att leva upp till förväntningarna. Nästan alltid när det är distriktsmöte på Tollare serveras det fisk till lunch, och fisk till lunch tillhör inte mina favoriter om man säger så. Gissa om jag blev glad när jag såg att det var gulaschgryta till lunch. Den glädjen varade en bra bit in på eftermiddagen, tills jag insåg att om det inte var fisk till lunch, kommer det med största sannolikhet att vara fisk till middag. Och givetvis var det så. En jävla kokt lax med romsås. Fast det var glass och maränger till efterrätt. Det var gott. Hemkommen drack vi lite kaffe, och lite senare blev det läge för te och rostat bröd. En massa bilder blev det också tagna under dagen, och de bilderna avser jag nu att sitta och fixa till. Det lär väl ta bortemot halva natten, så nu kör vi.

Inga kommentarer: