söndag 24 april 2011

Dagboksblad söndag 24 april 2011

Det bästa med att sova i husvagnen är att man får ha hunden i sängen. Trevligt! Men lite trångt blir det, och lite trångt var det att dricka morgonkaffe, eftersom matplatsen var omgjord till sovplats. Men det löste sig. Sedan la jag mig och läste några timmar. Lyssnade lite på Mannheimer och Tengby, och så småningom blev det dags för frukost.

När frukosten var äten och diskad gick vi på promenad. Ska man vara ute en timme får man gå runt hela jävla samhället. Malmköping är inte stort om man säger så.

Hemkomna blev det förmiddagskaffe. Lite synd att vi inte hade några stolar med oss, för det var ganska skönt ute. Sedan blev det mera läsning, och så småningom dags att packa ihop husvagnen, sjöstuva allt, fälla upp stödbenen, tömma avloppet, tömma vattentankarna, koppla loss elen, checka ut och sedan helt enkelt dra. Lite ovant var det att köra brett släp, men det gick i alla fall utan problem. Hem kom vi, men det tog tid. Det gör ju det när man inte får köra i mer än 80 km/h.

Hemkomna tömde vi vagnen och började laga mat. Svärmor hade köpt lax till påskmiddagen i torsdags då vi var där, men hon glömde att ta fram laxen, så hon kom över med den. Rökt lax bara sådär är väl inte världens mest upphetsande mat, men jag tänkte att man kunde göra en laxtoast. En sådan kräver majonäs. Majonäs är äckligt, och det har man inte hemma. Men om man gör majonäsen själv, blir den ganska god. Faktiskt så god att man kan äta den med sked, bara som den är. Så en sådan majonäs gjorde jag. Och så blandade jag den med creme fraiche och dill och klickade ut på toasten. Gott blev det. Och vi har både lax och klet kvar till i morgon.

Efter middagen sov jag densamma, och sedan medan fru och svärmor promenerade hund gjorde jag bilder och kokade kaffe. Och efter fikat har jag fortsatt med bilder. Nu har jag kokat te, det ska bara dra klart, sedan går jag och lägger mig med en kopp te och en god bok.

Inga kommentarer: