måndag 18 april 2011

Dagboksblad måndag 18 april 2011

Sista dagen som Ia inte får vara på dagis, men frun gick morgonpromenaden så jag kunde i lugn och ro läsa morgontidningen till frukosten. Sedan åkte jag till jobbet på Vespan. Det gick som fan. Arbetsdagen bjöd på en hel del muntrationer. I en fråga där jag inte tycker att något händer pga en persons oförmåga, lyckades jag reta upp en annan person så att även han kräver att något ska hända snart. Jag försökte reta upp ytterligare två personer för att kunna utnyttja deras ilska, men det gick inge bra. Dom verkar inte ha blivit förbannade. Dessutom bad jag några säljare på expert-butiken där jag för tredje gången lämnat in min telefon, dra åt helvete, näst intill bokstavligt, men det hjälpte inte. Jag fick inte fram någon lösning på problemet att min telefon varit på verkstad sedan 14 januari med några få undantag. Vi får se om ett surt mejl till buktischefen eller ett spydigt brev till serviceverkstaden som inte kan laga telefonen hjälper. Fan tro´t. Hemkommen upptäckte jag att det inte fanns någon ström?????????????????????? Vafan, vi bor ju inte på landet, vi bor mitt i en storstad. Då ska sånt inte hända. Jag ringer leverantören och får av en telefonsvarare det intelligenta beskeded "Vi har en trolig störning i din kommun. Vänligen återkom om en kvart så kan vi berätta om orsak och hur länge störningen kan tänkas vara." Någon minut senare kom strömmen tillbaka. Dessvärre hade datorn fått fullständigt fnatt av detta strömavbrott. Skulle tro att den höll på med någon slags automatisk uppdatering. Den vägrade starta när strömmen kom tillbaka. Jag väntade i över en kvart, men den vägrade starta. Efter en kvarts väntan var jag tvungen att åka till kvällens ordensmöte. Dessvärre hade jag både kvällens tal, kvällens protokoll, kvällens dagordning samt kvällens inlänkningsritual på datorn, och dessa kunde jag inte få ut. Inge bra. När jag kom hem efter ordensmötet hade emellertid datorn startat igen, och nu verkar den fungera rätt bra. Men för säkerhets skull gör jag en backup av hårddisken nu i natt. Nu har jag suttit och skrivit och läst framför datorn alldeles för länge och det har definitivt blivit läggdags.

Inga kommentarer: