söndag 3 april 2011

Dagboksblad söndag 3 april 2011

Vaknade inte fullt så tidigt idag, och hann med både morgonfika och frukost innan vi åkte till golfbanan för hundpromenad. Det var grått, blåsigt och kallt, och följdaktligen inte speciellt många andra ute. Efter någon timmes promenad åkte vi hem. Eftersom vi redan ätit frukost fick det bli förmiddagskaffe. Och någon timme senare våfflor till lunch. Äldsta dottern hade dessutom kommit på besök, och hon var väldigt våffelsugen. Mellan våfflorna och arbete framför jobbdatorn har jag också förberett middagen (köttgryta som kräver långkok) och satt en bröddeg. Datorarbete i olika former (jobb blandat med bildredigering) fördrev dagen i övrigt. Dessutom passade jag på att sova lite middag. När vi käkat middag och bakat bröd åkte frun och jag till fotografiska för att titta på lite bilder. Man kan ju inte säga att man lärde sig något genom att titta på bilderna, men sugen på att fotografera mer än man redan gör, blev jag. När vi kom ut från fotografiska möttes vi av ett underbart ljus, så jag tog några bilder. Sedan åkte vi hem och fikade. Jag har därefter suttit vid datorn med bildredigering (fan vad jag ligger efter). Men när jag somnade medan jag väntade på att datorn skulle läsa in bilderna insåg jag att även om datorn är slö, är nog jag så pass trött att det är läggdags. Men så piggnade jag till, så jag i alla fall kunde skriva detta. Men nu ger jag upp för i dag.

Inga kommentarer: