lördag 23 april 2011

Dagboksblad lördag 23 april 2011

Påskafton. Tidig frukost, frun ut på hundpromenad och jag åker och handlar. Sedan drar vi iväg till Malmköping för att i huvudsak hämta hem husvagnen, som inte får stå kvar längre. Bara för skojs skull följde även svärmor med, men i egen bil så att hon skulle kunna åka hem på kvällen.

Vi stannade till i Strängnäs (som vanligt) och fikade på Grassagården (som vanligt). Sedan åkte vi till husvagnen. Eftersom vi redan hade fikat kunde vi inte fika en gång till (illa), men efter ett tag gick alla utom jag på promenad. Jag la mig för att läsa i stället. Men när jag ligger och läser i godan ro ringer yngsta dottern och tycker att jag ska börja med middagen, så den är klar när dom kommer hem. Så det gör jag. Till middag blev det pannbiffar med tzatziki och (färdigköpt) rösti. Gott blev det.

Sedan en promenad ner till sjön och så kvällsfika. Därefter åkte svärmor hem och jag gick åter ner till sjön för att fotografera i de sista solstrålarna. Sedan blev det en hundpromenad, och därefter filmtittning. Up in the air hette filmen visst. Och med så tidig middag kunde vi också klämma en kvällsmat innan det blev läggdags. Alltid roligt att yngsta dottern följer med, men det blir genast mycket trängre, eftersom hennes sovplats är den omgjortda matplatsen. Men det går att lösa. Man kan ju sitta i sängen med datorn i knät. Nu sk jag läsa lite och sedan är det sovdags.

Inga kommentarer: