fredag 23 juli 2010

Fortsättningen på Telias jävla dumheter

Som jag skrev tidigare var jag tvungen att byta SIM-kort för att fullt ut kunna nyttja alla funktioner på nya telefonen. Och Telia ville ha betalt för nytt SIM-kort. Och deras kundtjänst bara la på luren när jag blev jobbig. Då skrev jag ett elakt mejl till Telia där jag sa att deras affärsmodell premierar sådana som byter operatörer emellanåt, och definitivt inte gynnar deras trogna kunder. Jag har fått ett svar. Dom bjuder på SIM-kortet, men dom påpekade flera gånger att det är ett undantag och helt emot deras principer. Dom gör det bara av ren good-will. Hmmm. Idioter säger jag bara. Men klokt att dom i alla fall bjuder på SIM-kortet. Och tur att det fanns någon som hade möjlighet att ta det beslutet. Annars går väl klagomål bara till någon som utan befogenheter som bara skriver ett intetsägande svar. Men det lönar sig att bråka. Som vanligt. Tack för det Televerket!

Inga kommentarer: